Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra Jansson Palm - 29 februari 2012 13:18

Vet inte vad mitt undermedvetna vill säga mig, men jag har den sista veckan haft två märkliga drömmar.

Den första handlade helt kronologiskt om min första sambo tillika mina barns far.  Följande utspelade sig:


Min äldsta dotter kommer hem till mig och är ledsen. Hennes pappa har dött och ingen har informerat henne om det, ingen har heller sagt något till hennes systrar. De har fått höra det ryktesvägen. ”Nog för att vi inte hade någon kontakt, men är det inte brukligt att man informerar barnen till den avlidna?” säger hon och gråter. När vi står där och pratar susar en ambulans in på gården framför huset där jag bor. I ambulansen ligger barnens avlidna far. En sjukvårdare dyker upp och säger ”men hallå ni har ju inte provat den här metoden” och sen lyckas han att återuppliva barnens far som varit död i flera dagar. Alla tittar sig omkring och inser att han har ju ingen fru eller sambo som vill/kan ta hand om honom. De säger ”eftersom du ändå har skaffat barn med honom en gång i tiden så får du ta hand om honom” till mig. Han installeras i min klädkammare och där bor han efter det. Sen vaknar jag.


Dröm två handlade om min f.d man

Jag ska gifta om mig, av någon anledning som jag inte kan förstå är det nödvändigt. Min släkt har inte hittat någon villig att ställa upp förutom min f.d man så därför får det bli han. Allt bestäms över mitt huvud. Jag är uppklädd i värsta gräddbakelsebrudklänningen. Jag står och tittar ned mot kyrkan som ligger i en sänka. Jag ser de öppna kyrkportarna där nere, jag ser att kyrkan är fullsatt av finklädda människor och min f.d man står med min pappa och väntar på mig innanför porten. Jag går med bestämda steg in i kyrkan och skriker att ”jag vill inte” sen  jag springer därifrån för att ingen ska få tag på mig. Jag springer in i ett stort hus och upp på vinden, där på vinden ligger min nuvarande och sover i en hög med täcken på golvet. Jag försöker väcka honom och säga ” se, så här går det när du aldrig får ändan ur, det är ju dig jag vill ha” men han vaknar inte. Jag är tvungen att springa därifrån innan jag fått honom att vakna så jag kan berätta för honom, för släkten jagar mig. Jag får med mig mina tillhörigheter och kastar in mig i en Saab9000 som står och väntar med en inhyrd chaufför. Han kör mig hemåt, hem är någonstans i Sörmland. I Västerås blir jag kissnödig och springer ut för att kissa i en buske. Då åker han iväg med alla mina tillhörigheter. Kvar står jag iförd t-shirt, strumpbyxor och gummistövlar. Jag har inga pengar, ingen mobil, inga identitetshandlingar och jag kan för mitt liv inte förstå hur jag ska få kontakt med någon jag känner som kan rädda mig eller hur jag ska ta mig hem igen… Sen vaknar jag.


Kanske har jag några hobbyspykologer som läsare av denna blogg som kan tala om för mig vad min sjuka hjärna försöker säga mig? Efter de här två drömmarna har det varit rätt lugnt på nätterna.

Av Sandra Jansson Palm - 21 februari 2012 08:34

Jag undrar bara hur det går till, att en e-post har vunnit. Är det en person, organisation eller vad? Hur har min e-post tänkt att använda alla sina pengar som den ständigt vinner?  Kommer den att skaffa sig en häftigare och dyrare layout? Kommer den att börja svara automatiskt utan att jag behöver tänka till, formulera lämpliga svar på den post som dimper ned i inkorgen? Eller tillfaller vinsten ägaren av e-postadressen? Är jag rik, är min arbetsgivare rik? Jag bör reda ut ägarskapet av både min privat- och min jobbe-postadress. Tänk om det är så att jag går runt och är väldigt rik, tänk då skulle jag slippa sälja huset och kunna fortsätta leva i harmoni med naturen ute på landet istället för att tvingas flytta in till trångboddheten och alla ljud i staden.  Eller tänk om min arbetsgivare har oanade tillgångar att hämta hem från alla lotterivinster som tilldelats alla e-postadresser som finns i firman.  Då skulle vi slippa spara alla miljoner som vi är ålagda och ägna oss att åka Business Class som på 90-talet och ha långa raster och jobba i lugn och ro.


Tänk om, tänk om… tänk om jag skulle koncentrera mig på verkligheten istället för att sitta här och fantisera, jag kan börja med att städa inkorgen i mailen på skräpmail.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards