Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Vad är det med körer och jeans?

Av Sandra Jansson Palm - 1 oktober 2012 07:33

Jaha så var det dags för körframträdande. Körmaraton på kulturnatten och vi ska göra succé är tanken, slå de andra körerna med häpnad över vår energi och skönsång. Så kommer den stora frågan "VAD ska vi ha på oss?”. Jag råkar vara icke närvarande när beslutet tas och får finna mig i vad de andra beslutar. Som tur är har man röstat bort den hiskeliga gröna t-shirten som man haft innan. Valet har fallit på valfri enfärgad topp/överdel. Det kan jag nog klara av. Sen på nedre delen av kroppen, jeans! Detta universella plagg som alla förväntas äga minst ett par av. Även om vi har jobb som kräver annan klädsel så byter de flesta om till jeans när de kommer hem och ska vara lite avslappnade. Eller? Inte jag… jag och jeans är inte kompisar. Jag hittar aldrig jeans som sitter bra. Jag känner mig inte bekväm i jeans helt enkelt.


 Jaha hur löser vi det här då? Rotar runt i garderoben och minns att javisst ja, förra kören jag sjöng i, vi hade ju också framträdanden och även där valde man jeans som plagg, jag köpte ett par bara för det tillfället. De rotas nu fram ur garderoben, och faktiskt de passar fortfarande fast det säkert var fem år sen jag köpte dom.  Så glad i hågen vandrar jag till körframträdandet, förvisso känner jag fruktansvärt obekväm i jeansen men alla intygar att det ser bra ut så jag väljer att tro dom.


Vi gör vårt framträdande. Vi kliver av scenen, går upp i omklädningsrummet, då vänder sig min körkollega mot mig, pekar och säger ” har du haft gylfen öppen hela framträdandet?” Jag visste det, man ska inte ha jeans! Och verkligen inte i samband med körsång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards