Alla inlägg under januari 2013

Av Sandra Jansson Palm - 29 januari 2013 08:35

Har haft svårt att sova på sistonde, är väl för mycket att tänka på. När jag väl somnar så snurrar drömmarna runt och tar de märkligaste banor. Som en del av er vet var jag en gång i tiden hojåkare, körde en sån där tuff ”chopper” på vägarna när jag inte var motorcykelordonnans och körde Jawa i skogen. På något underligt sätt har min hjärna i natt plockat upp den delen av mitt liv (igen kan jag säga, för det där med MC återkommer lite då och då inser jag när jag läser mina drömanteckningar)


Nattens dröm

Jag träffar på några hojåkare av den tuffa typen, jag känner dom sen mitt tidigare hojåkarliv. De frågar om jag fortfarande kör. ”Jadå”, säger jag, ”det gör jag”. Fast det är ju inte sant, hojen sålde jag till pappa och där står den i hans garage och samlar damm. Men jag hävdar att jag kör hoj. Det känns lite obehagligt att jag ljuger och jag kommer på att jag ju måste visa för dom att det är sant. Därför åker jag hem och meckar i ordning hojen så den blir körbar (den är helt plötslig inte hos pappa längre). Det är mycket olja, jag är skitig men jag får igång den. Jag lyckas sätta mig på den och åka till iväg. Den är faktiskt väldigt svår att sitta på. Den har ingen sadel, den har två hjul och en stång, som om jag sitter och hasar på, en mycket lång framgaffel till en chopper faktiskt när jag tittar efter. Motorn sitter därbak och den dras igång med ett snöre. Jag har svårt att få igång den, den stannar ofta, jag drar och drar men den kommer i alla fall igång.  Lite så där i bakhuvudet tänker jag att ”Den är väldigt lik vår motordrivna grästrimmer, faktum är att det är vår grästrimmer som jag byggt om och monterat hjul på ”. Men jag slår bort tanken, jag ska ju åka iväg och ”bevisa” att jag fortfarande åker hoj. Jag åker iväg och kommer till hojåkarnas tillhåll. De håller på att bygga ett nytt klubbhus. Jag sätter mig med dom och fikar, hojen lägger jag bredvid mig i hålet som ska bli grunden till huset. Mycket hastigt tar fikat slut och de börjar sätta huset på plats, sänker ned det mot marken (det hänger i rep uppe i luften) och jag hinner inte få bort min hoj. Den hamnar under huset i marken i ett hål och där blir den liggande.


Jag vaknar och känner mig rätt stel i ryggen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards