Alla inlägg under augusti 2013

Av Sandra Jansson Palm - 13 augusti 2013 08:13

Jag bara måste ha dom! Jag visste det inte nyss men nu slår insikten ned som en blixt. Utan dom så klarar jag mig inte. Tänk bara hur snygg jag kommer att vara där i trädgården till skillnad mot hur jag ser ut nu. Tänk så bekvämt det kommer att vara till skillnad mot nu. Det kommer att gå bättre att rensa ogräs och gräva planteringsgropar helt enkelt. De har ju faktiskt praktiska kardborrband runt fotlederna så att jord inte smyger sig in. Det förstår väl alla hur nödvändigt det är.

Och grannarna kommer att titta in över den låga och nyplanterade häcken och förundrat tänka, ”vad snygg och välklädd hon är den där Sandra, även när hon står där med händerna i den smutsiga jorden”. De kommer nog inte att beundra mina planteringar utan mig. För att inte tala om mannen i mitt liv, han kommer att titta ut genom fönstret och se denna nya, liksom lysande, trädgårdskvinna där ute och bedåras och beundra henne. Det kommer faktiskt att lyfta hela vårt förhållande när jag tänker efter. Bara jag få köpa de här fina bruna hängselbyxorna med rosa rosor på. Då blir mitt liv mycket bättre.


Problemet är bara att jag inte visste om detta behov alldeles nyss och att min plånbok inte alls är med på noterna. Inte vet jag om de blåa herrarbetsbyxorna jag brukar använda hemma när jag gräver heller håller med om att de behöver bytas ut. Mannen ser mest besvärad och förvirrad ut där inne i butiken. Inte heller han visste tydligen innan vi gick dit vilken nödvändighet dessa byxor är för mig förrän han ser mig hålla i dom och brottas med den där andra Sandra- hon som förnuftigt påpekar allt där med blåa arbetsbyxor, plånbokens innehåll och att vi faktiskt bara åkte hit för att köpa en såg.


Tillslut tar den förnuftiga Sandra och brottar ned den där konstiga varelsen som behöver blommiga trädgårdsbyxor och tröstar henne med att hon förutom sågen i alla fall fick köpa ett par rosa knäskydd för 60:- att stoppa i de blå arbetsbyxorna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards