Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Tystare kan ingen vara

Av Sandra Jansson Palm - 23 februari 2014 09:02

Morgonstund har gult i mund... tycker jag som vaknar så fort det ljusnar ute. Försöker verligen att ligga kvar och mysa. Tänker tillbaks på den nykära tiden då man anpassade sina dygnsrytmer. Man kunde ligga kvar i sängen länge, länge bara för att den andra låg bredvid, inga myror i huvudet eller benen.  Nu har något hänt och det funkar inte längre. Vaknar när solen stiger upp och är pigg. Den andra hälften är allt annat än vaken. Vrider och vänder mig och försöker att ligga kvar. Ger upp. Äter frukost som jag förberett kvällen innan. Äter lååångsamt, läser alla delara av DN jag inte hann med igår och i förrgår, läser i villaägaren om ett par i Kiruna som inte får vettig ersättning för sitt hus. Sen kan jag inte längre, "sitta och göra inget vettigt". Om jag bara fyller diskmaskinen så kan jag starta den. Luther viskar irriterande i mitt öra, "här kan du inte sitta och lata dig". Sen kan jag få sätta mig och sticka. Det är tyst. Jag vill ju inte väcka mannen, han kan få sova fast jag inte är trött.

Men varför är det när man försöker vara tyst som man låter som mest? Föröker att vara försiktig, dongar ett glas i den stora keramiskålen så det ljuder som av en kyrklocka i hela huset.... ska bara lägga in en plåt i lådan, missar och tappar hela plåten... undrar i min förskäckelse om han ligger där inne och tror att jag gör det på flit för att han ska gå upp. Jag som bara försöker vara extra tyst...

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 februari 2014 10:28

Jag har aldrig det problemet att jag vaknar tidigt. Jag sover till ca kl 8 och då ligger jag och drar mig och läser lite och låter det bli ljust innan jag krakar mig upp. Ingen gubbe att väcka har jag heller inte ens en katt så jag kan väsnas så mycket jag vill.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards