Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

Kläder kläder, överallt kläder

Av Sandra Jansson Palm - 19 juni 2014 14:39

*Du kan bara ha samma kläder i max två dagar i rad i skolan/på jobbet, annars kommer folk att titta på dig och tycka att du är äcklig. Vet inte vart jag fått det ifrån, men det är inpräntat i min hjärna. Det lever jag efter som en lag, har jag samma kläder mer än två dagar känns det synnerligen obekvämt och jag tror att alla tittar och pratar om mig i smyg.


*I garderoben ska det bara finnas nytvättade kläder. I en garderob (undantaget för den som innehåller ytterkläder) läggs under inga omständigtheter in något som har använts, om det så är för några timmar. Också något som sitter i ryggmärgen. Mamma? Hemkunskapen? Eget påfund? Vet inte men även detta lever jag efter slaviskt. Den här principen bygger på logiken att man änvänder sina kläder tills de blir smutsiga och sen slänger domi tvätten.. det går inte ihop med princip ett.


*Man ska inte tvätta sina kläder för ofta, det är inte bra för miljön och det gör att kläderna slits snabbare. Princip tre som har med kläder att göra..


Jag har ett jobb som gör att jag varken svettas mycket eller skitar ned kläderna...



Så nu, kläder, kläder,kläder överallt...  sovrummet svämmas över av kläder som är för rena att lägga i tvätten men för smutsiga (enligt min princip 1) att stoppas in i garderoben. När de hänt där på sängen tillräckligt länge har katterna obesörjt att princip ett inte längre gäller... nu är det håriga så om jag tar på mig dom liknar jag en grottmänniska. Då får de alltså tvättas, eller ska jag bara rolla dom för att inte belasta miljön och slita på dom...


Bekymmer, bekymmer i min lilla i-landsvärld

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 juni 2014 08:59

Ännu en sak som blev enklare när man slutade jobba. Nu går jag omkring i min fleaströja och mina träningsoverallsbyxor en hel vecka i stöten och ingen bryr sig. Kan möjligen ta på mig en gammal overall när jag hugger ved. Enkelt och lättsamt har livet blivit och ingen ser mig ju mer än dom som kommer och dom är van att se mig sådan. Ha en fin midsommar Här är det kallt som sjutton så man får hålla sig inne och äta sig varm.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Arne Bolstad

24 juli 2014 23:49

Mmm...jag har en garderob för rena kläder (läs: oanvända) och en garderob för "smutsiga" kläder (läs: använda 1-2 gånger). Annars har jag för länge sedan hört ett tips om att det räcker med att byta kläder ovanför midjan för det är det som människor lägger märke till :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards