Alla inlägg under februari 2015

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas där bara för honom.  Han är hennes centrum, hennes hela universum.

 

One Direction – ”Everybody want´s to steel my girl”. Titeln säger väl allt? Hur kan man stjäla en kvinna/flicka? Kan människor stjälas? Vi har väl avskaffat slaveriet?

Omi – ”Cheerleader” Ja vad gör en hejarklacksledare, förutom att se snygg ut? Jo hon  1) Finns alltid där när han behöver henne 2) På ett magiskt sätt förstår hon hans behov och uppfylla dom

 

Nej jag behöver byta filter i mina öron så jag hör alla andra bra låtar, alla sånger som hyllar kvinnan som sin jämlike och beskriver hur de tillsammans lyfte varandra.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards