Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Varför har ingen sagt att jag är skäggiga damen!?

Av Sandra Jansson Palm - 5 december 2011 20:03

Är på skönhetsbehandling. Har fått den i present av väninnan när jag fyllde jämt, har bara dragit på det i två år, men nu är det dags. Ska bli skönt att få bli fin, kanske bli av med lite pluppar och andra skavanker. Så jag ligger där och låter mig pysslas om. ”Ska jag kanske vaxa lite här mellan ögonbrynen? Det är lättare att få bort dom små fjunen än att pilla med en pincett.” Jag väcks ur min lilla slummer.  Okej, små fjun, ja det kan väl gå bra. Ritz så är de väck…  ”Kanske vi kan ta lite här under ögonbrynen, lättare att än att plocka…?” Eh jo, där har man väl också lite fjun tänker jag. Ritz… så är jag hårlös även där. Då säger hon det obegripliga, ”Ska vi ta lite på hakan också?” Hakan!? Eh, vad menar hon!? På hakan har jag väl inga hår som behöver tas bort? Jo ”några få strån bara” Ritz, hår lös där också… ”Ska vi ta lite på läppen också?” VADDÅ LÄPPEN!? På läppen har man mustasch, mustasch har män, jag är kvinna!  Jag börjar känna ångesten komma. ”Bara lite här ute på kanten” Ritz… tårarna rinner lite sakta, skyller på att det gör hiskeligt ont att bli vaxad i ansiktet, men kanske, kanske är det mer tanken på att jag gått omkring och sett ut som skäggiga damen helt ovetandes som svider mest…


”Har du rakat dig?” Säger han till mig morgonen efter mig när vi står och väntar vid skrivaren tillsammans. Förfärat far min hand upp mot ansiktet. Han har noterat att jag nu inte längre är lika skäggig? Jag känner gråten komma krypande. Har alla i hela världen sett hur skäggig jag är utom jag? Jag måste se helt förvirrad ut där jag står med handen tryckt mot kinden. ”Ja, du har ett sår vid hakan” Jag känner hur jag återfår talföret ”Jaha, hm ja jag råkade bara pilla på en lite plupp så den började blöda” säger jag och går till mitt kontor…

 
 
Ingen bild

MittenDottern

5 december 2011 20:09

Eh NEJ du är och har aldrig varit skäggig, någonsin.. Dumma tant på skönhetssalongen!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 december 2011 16:25

Förstår dig till fullo. Jag upptäckte att jag hade ett långt hårstrå i knävecket och då sa någon att gamla kärringar får konstiga strån både här och där men att håret under armarna slutar att växa. men huuuua. Du är ju en ung tjej så jag skulle tro att hon på skönhetssalongen letade strån med förstoringsglas. Skit i henne och njut av din ungdom och skönhet. Snart nog blir du gammal och skäggig där man inte ska vara det.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sandra Jansson Palm

8 december 2011 07:17

Men det skulle vara rätt praktiskt om det slutade växa under armarna;) Fast inte om det i utbyte kommer på massor av andra konstiga ställen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards