Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Naturligt är bra – historien om citronen i armhålan

Av Sandra Jansson Palm - 27 maj 2013 14:54

Jag har ju utlovat en slutrapport efter genomfört experiment. Nu har dock inte alla varit med från början, så jag får börja därifrån även om vissa av er kanske redan vet hur det hela startade.


Ibland får man inspiration att ”börja om”, ”göra något åt sitt liv” etc. Mitt nya liv började när jag (och delar av min kropp) var trött(a) och hängig(a) i vintras. Mitt i denna ”göra något åt mitt kroppsliga förfall”-era, så berättade någon för mig att de här konventionella deodoranterna, de är inte bra. Det är aluminium i dem och det säger sig självt att det inte är bra att gnida kroppen med det. Själv brukade hon ta en frusen citronhalva och gnida sig i armhålan med viss regelbundenhet. Det funkade jättebra och var naturligt och nyttigt. I min iver att vara så naturlig och hälsosam som möjligt beslutade jag mig för att testa. Inte för att jag haft några (för mig kända) problem av detta aluminium jag gnidit in i min armhåla under min tid som metallmissbrukare.  Men ändå…


Nu är experimentet avslutat och vi följande vetenskapliga slutsatser kan dras

  1. Man går oftast inte runt med frysta citroner i handväskan, så behöver man deo när man inte är hemma är det bäst att utrusta sig med en liten, liten kylväska där man kan förvara sin frusna citronhalva
  2. Om man håller armarna tätt utefter kroppen håller sig ofta också eventuella lukter kvar innanför kavajen och den enda som rynkar näsan är dig själv. Dock får man en ganska konstigt och stel gång.
  3. Det är alltid när du minst av allt vill det som du kommer att behöva göra armlyft över huvudet, ofta i samband med att du nyss har gått en promenad och inte har den där kavajen på dig…
  4. Citroner minskar inte svettproduktionen, om du inte trodde du svettades efter en rask promenad så tas du snabbt ur den villfarelsen
  5. Svett är fukt och fukt lämnar synliga fläckar på tyg, kläder är gjorda av tyg. Denna fukt torka aldrig så fort som du önskar dig.
  6. Eftersom du inte investerat i en liten, liten kylväska så får du känna dig blöt under armarna och lukta mindre gott resten av dagen när du tog den där promenaden innan jobbet.
  7. Efter flera veckors citronmasserande i armhålan  blir du röd och småsårig på nämnda ställe. Vad som händer när du gnider citron i små sår kan du räkna ut själv.
  8. Bara för att något kommer från naturen är det inte naturligt att gnida sig i armhålan med det
 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

3 juni 2013 11:33

Citroner under armarna låter ju inte så lockande kan jag säga och framför allt inte frusna citroner. Det mesta vi gör och äter är ju farligt och svårt att undvika så ibland får man ta risker och en av dom är då absolut vanlig deodorant. Risken att bli överkörd av en lastbil känns som mycket större än att dö av deodorant. Så för mig inga citroner under armarna.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards