Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

När hundmys blir fekalie- och urinhantering

Av Sandra Jansson Palm - 5 oktober 2013 07:26

Nuförtiden finns inte hundar dagligen i mitt liv. En av hundarna flyttade till annan familj och dotterns hund följde med henne när hon flyttade hemifrån. Av rent praktiska skäl funkar det inte att ha hund för mig. Men ibland blir sug et för stort. Då får jag låna dotterns hundar (som nu blivit två).


Igår var en sån dag. Jag såg fram emot hundmys i soffan. Omgiven av hund skulle vi titta på TV och klia hundmagar. Det hela börjar precis så. Vi installerar oss (med välrastade hundar) i soffan och myser för fulla mugga. Strax innan nio blir de lite rastlösa så vi tar en långpromenade med dom. Myser sedan lite mer i soffan. En odör kommer svävande någonstans ifrån.  Ganska snart identfieras det som hundfis. Alla som någon gång drabbats av hundfis vet vad jag menar... Fisarna ökar i intensitet. Vi bestämmer oss för att gå och lägga oss.


När jag viker undan täcker ser jag den, pölen. Mitt i sängen. Misstänkt gul. Hundkiss. På duntäcket, genom detsamma och ned i hela bäddmadrassen. Det blir till att ta bort hela bäddmadrassen, hämta bäddmadrasserna i gästrummet, hämta täcken i gästrummet. Byta lakan på nämna täcken. Tillslut lägga sig.


Försöker sova. Hundfisarna svävar som onda andra i rummet. Lyckas somna. Vaknar av att liten hund springer runt i huset. "tass, tass, tass" hör jag hans steg. Det är beckmörkt i huset. Liten hund kommer inte upp i sängen igen. Liten hund lyfts upp. Liten hund hoppar ned, proceduren upprepas ett otal gånger under natten.


Morgon, jag går upp för att rasta hundar och fodra hästar. Ute i vardagsrummet möts jag av en ny typ av odör. Hundbajs på golvet. Plockar bajs, torkar golv. Går ut med hundar. Plockar mer bajs vart efter de bajsar utefter bygatan


Nu är klockan snart tjugo i åtta på morgonen. Hundarna sover sött i soffan. Jag är trött och önskar jag hade en större tvättmaskin. En där stora duntäcken och bäddmadrasser gick att tvätta...



 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

6 oktober 2013 18:55

Förlåt att jag inte kan låta bli att småle men det är lätt att göra när man inte råkar ut för en sådan natt. Ibland kan man vara glad att man inte har hund.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sandra Jansson Palm

7 oktober 2013 08:14

Dottern var snäll och berättade så här i efterhand att hon inte brukar ge dom mat på eftermiddagen/kvällen eftersom de då måste bajsa på natten. Hon hade bara glömt säga det till mig...

 
Vilmer

Vilmer

12 oktober 2013 04:24

Vilken fin sida du har!

http://hamithen.wordpress.com

Sandra Jansson Palm

16 oktober 2013 08:02

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards