Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

(Mar)drömmar om männen i mitt liv

Av Sandra Jansson Palm - 29 februari 2012 13:18

Vet inte vad mitt undermedvetna vill säga mig, men jag har den sista veckan haft två märkliga drömmar.

Den första handlade helt kronologiskt om min första sambo tillika mina barns far.  Följande utspelade sig:


Min äldsta dotter kommer hem till mig och är ledsen. Hennes pappa har dött och ingen har informerat henne om det, ingen har heller sagt något till hennes systrar. De har fått höra det ryktesvägen. ”Nog för att vi inte hade någon kontakt, men är det inte brukligt att man informerar barnen till den avlidna?” säger hon och gråter. När vi står där och pratar susar en ambulans in på gården framför huset där jag bor. I ambulansen ligger barnens avlidna far. En sjukvårdare dyker upp och säger ”men hallå ni har ju inte provat den här metoden” och sen lyckas han att återuppliva barnens far som varit död i flera dagar. Alla tittar sig omkring och inser att han har ju ingen fru eller sambo som vill/kan ta hand om honom. De säger ”eftersom du ändå har skaffat barn med honom en gång i tiden så får du ta hand om honom” till mig. Han installeras i min klädkammare och där bor han efter det. Sen vaknar jag.


Dröm två handlade om min f.d man

Jag ska gifta om mig, av någon anledning som jag inte kan förstå är det nödvändigt. Min släkt har inte hittat någon villig att ställa upp förutom min f.d man så därför får det bli han. Allt bestäms över mitt huvud. Jag är uppklädd i värsta gräddbakelsebrudklänningen. Jag står och tittar ned mot kyrkan som ligger i en sänka. Jag ser de öppna kyrkportarna där nere, jag ser att kyrkan är fullsatt av finklädda människor och min f.d man står med min pappa och väntar på mig innanför porten. Jag går med bestämda steg in i kyrkan och skriker att ”jag vill inte” sen  jag springer därifrån för att ingen ska få tag på mig. Jag springer in i ett stort hus och upp på vinden, där på vinden ligger min nuvarande och sover i en hög med täcken på golvet. Jag försöker väcka honom och säga ” se, så här går det när du aldrig får ändan ur, det är ju dig jag vill ha” men han vaknar inte. Jag är tvungen att springa därifrån innan jag fått honom att vakna så jag kan berätta för honom, för släkten jagar mig. Jag får med mig mina tillhörigheter och kastar in mig i en Saab9000 som står och väntar med en inhyrd chaufför. Han kör mig hemåt, hem är någonstans i Sörmland. I Västerås blir jag kissnödig och springer ut för att kissa i en buske. Då åker han iväg med alla mina tillhörigheter. Kvar står jag iförd t-shirt, strumpbyxor och gummistövlar. Jag har inga pengar, ingen mobil, inga identitetshandlingar och jag kan för mitt liv inte förstå hur jag ska få kontakt med någon jag känner som kan rädda mig eller hur jag ska ta mig hem igen… Sen vaknar jag.


Kanske har jag några hobbyspykologer som läsare av denna blogg som kan tala om för mig vad min sjuka hjärna försöker säga mig? Efter de här två drömmarna har det varit rätt lugnt på nätterna.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 mars 2012 10:03

Dröm 1 är väl enkel. Betyder att även om din första kärlek är död för dig finna han alltid kvar om inte annat i ditt barn.
Dröm två känner jag igen speciellt det där med att bli avslängd utan grejor och stå ensam på en väg och inte veta vad man ska göra. Känns som om man drömmer det när det är lite rörigt omkring en och man är lite obeslutsam.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sandra Jansson Palm

1 mars 2012 12:00

Ska fundera på vad jag behöver bli mer beslutsam om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards