Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Vad hände med pannkakorna i toaletten?

Av Sandra Jansson Palm - 10 december 2012 07:45

I natt har jag sovit synnerligen dåligt. Hjärnan har gått på högvarv och den ena absurda drömmen har avlöst den andra

Jag börjar med att åka MC till Danmark, min gamla chopper har kommit fram igen, jag är tuff, jag är ball jag har läderjeans med snörning och hojen går som en klocka till den stora mc-festen i landet i söder. Väl framme så blir de smått imponerade av att de tre brudarna som kommer med sina synnerligen coola bågar. Men när jag ska betala inträde så visar det sig att jag glömt både plånbok och körkort hemma. Eftersom jag inte har några pengar får jag inte komma in. Mina två väninnor åker in och jag vänder hemåt och säger att jag kommer tillbaks i morgon när jag hämtat mina saker. Jag är väl medveten om att troligen har allt roligt hänt redan på fredagen och på lördagen kommer alla bara att ligga bakis och återberätta allt kul de var med om kvällen innan.


Jag åker hemåt på stora landsvägar och hamnar hos pappa. Där bor vi i farmors gamla hus. Det är jag och mina barn med respektive. Jag har suttit i en fåtölj och reser mig upp och kliver i något mjukt och kladdig. Jag tittar ned, ”det är inte hundbajs” konstaterar jag utan det är rött. Pappa informerar mig om att det är ett råttkadaver jag klivit i. ”Jag brukar ta in lite kadaver till katterna” säger han. Jag reagerar inte nämnvärt på att han inte har några katter alls, det är helt naturligt att han har massor av katter i farmors gamla hus som annars står tomt och att han matar dom med halvruttna kadaver.


Jag måste vidare och vis ka gå över ett skördat fält och in i en skog. Någon i vårt sällskap springer före, fast vi vet att det är en farlig skog. I skogsbrynet försvinner han. Jag hittar honom i ett dike där trädrötter redan börjat växa över honom, i honom, och håller honom fast. Vi måste hugga och slita för att få loss honom och inne i roten jag hugger av finns en tjock blodåder. Trädet är levande. Jag hugger av den, blodet sprutar och vi får loss honom. Vi springer därifrån.


I ett snabbt klipp ringer min dotter hem till mig, jag är helt plötslig i mitt vardagsrum. Hon säger ”du behöver inte oroa dig, jag mår bra” vartefter hon börjar kräkas kraftigt i en hink, det hörs. ”Du verkar inte må bra säger jag” ”Jodå, jag ville bara berätta att trots att jag har magsjuka klarar jag mig själv”. Sen är den drömsekvensen slut och jag går åter till ursprungsdrömmen.


Vi fortsätter in i den farliga skogen, vi får akta oss för alla växter är farliga. Vi kommer till ett hus som har ingång som en grotta. I öppningen sitter ett stort hjul som snurrar runt, runt med vassa blad, som rotorblad eller som en stor flygplansmotor. Vi funderar på hur vi ska ta oss in utan att skäras i strimlor. Min kollega som helt plötsligt är med på vår resa säger ”men här på sidan finns ju en dörr, varför använder vi inte den?”- Alla går in, där inne finns fyra toaletter i varsitt bås med dörr. Dörrarna är tydligt träfärgade, ådrorna i träet syns tydligt. Jag och tre kollegor går in genom varsin dörr. Hela tiden vet jag att det är dumt, man ska aldrig gå i själv, det är ju då det händer hemska saker. Men jag tänker ändå använda toaletten. Så jag går in och stänger om mig. Liksom tre av mina kollegor. Chefen står kvar utanför.  Jag lyfter på locket, hela toaletten är fullproppad med hoprullade pannkakor. ”Det här kommer ju inte att gå” tänker jag, jag måste få bort dom på något sätt innan jag sätter mig, så jag börjar spola…


Då ringer klockan. Jag vet inte om vi kom fram, vart vi nu skulle. Vad händer med pannkakorna i toalettstolen? Och varför kan jag inte sova i lugnt och ro?

 
 
Thomas

Thomas

10 december 2012 09:43

Överanalyserad analys:
Uppenbarligen längtar du till en tid när du var tuff och cool. Men samtidigt inser du att den tiden är förbi. Du är orolig för dina döttrar, du känner hela tiden att du måste ta hand om dom även om de säger att de mår bra.
Du borde dessutom ifrågasätta din fars mentala hälsa. Kanske övertala honom om att flytta?
Dina kollegor är tydligen viktiga för dig. Du tycker uppenbarligen att en är smart, men de andra känner du ett ansvar att ta hand om.

Du har alltså bytt ut din coola MC mot att oroa dig för dina barn och hålla ordning på dina kollegor. :)

http://www.sjostrandsverklighet.wordpress.com

 
skogsnuvan

skogsnuvan

11 december 2012 09:27

I stunder av motgångar har du och dina vänner ett oerhört mod. Du har svårt att ta hjälp av andra och vill kunna klara dig själv medan du innerst inne vet att du funkar bättre om du har någon fler med dig när du ska göra saker. Ensam är inte stark alla gånger.
Pannkakor i toan kanske är "det blev pannkaka av alltihop". hi hi
Amatörmässig tydning av drömmar. Vilka fantastiska drömmar och att du kommer ihåg dom. Dom finns för att du ska komma underfund med något och sedan får du sova i ro.

http://skogsnuvan.bloggagratis.ses

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards