Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Nätter av mardrömmar

Av Sandra Jansson Palm - 16 oktober 2013 08:00


Min nattsömn brukar vara god. Men inte sista veckan. Började i fredags, försökte bortförklara att jag hade väldigt ont i ryggen. Men mardrömmarna fortsätter. Och efter drömmarna varje natt har jag svårt att somna om. Här är några axplock. Mina drömtydarvänner kan kanske säga något vad de betyder. Vissa säger att jag bara är stressad…


1) Drömmer att telefonen ringer, jag förstår att det är viktigt för det är på hemtelefonen. Jag springer till den men hinner inte fram. Ingen ringer på mobilen. Det är olycksbådande. Eftersom jag inte har nummerpresentatör vet jag inte vem som ringt. Det är bara att vänta. Efter ett tag ringer det på dörren. Där står en barsk kvinna som är både präst och sjuksköterska och berättar att någon hemskt hänt min dotter. Jag vaknar.


2) Är ute och går i hembyn där jag är uppväxt. Går gamla landsvägen från badet hem mot pappas hus. Jag är vuxen men bor ändå där. Det är en fest ute på fältet. Jag och mitt sällskap kommer inte in för vi har inte biljetter och det är bara de som jobbar på ett visst företag som kommer in. ”Det gör inget” säger jag till mina vänner och pekar bort över åkern. ”Jag bor där borta, och som ni ser är det inget stängsel från det hållet så vi kan smita över från pappas gärde över till gärdet där festen hålls”. Vi går vidare och jag är helt plötsligt vid ett vatten. Vi måste åka färja för att komma hem till pappa. ( I verkligheten behövs ingen färja och det finns inget sund eller hav där pappa bor). Alla i sällskapet hinner inte med färjan men jag gör det. Väl framme befinner jag mig på en ö med massor av små stugor. Jag vet att pappas hus finns där men jag hittar det inte. Jag känner inte igen mig. Jag inser att jag inte vet vart jag bor och hur jag hittar dit. Jag ringer pappa och gråter för jag har fått Alzheimers inser jag. Pappa försöker förklara över telefonen att jag bara ska vara lugn, ta färjan tillbaks så kommer jag att hitta. Jag vaknar.


3) Jag är på fest. Det är i sporthallen i min gamla högstadieskola. Jag har en fin balklänning som är grön och med bar rygg (i verkligheten har jag aldrig gröna kläder). Jag inser helt plötsligt att jag har fullt av enorma finnar på hela ryggen. Jag försöker dölja dom och klia bort dom. Jag vill helst av allt bara inte vara där. Jag vaknar, jag har kliat mig på ryggen så jag är öm, men har inga finnar.


4) Vi har problem med vildsvin. Det är enorma bestar med betar stora att platsa på elefanter. Jag har fått ett dubbelpipigt gevär och instruktioner hur det ska skjutas av min mammas sambo som är jägare. Jag ska skjuta genom köksfönstret. Jag skjuter ett antal vildsvin. Så smiter en unge in i köket. Den är ullig och jättesöt och vill ha kontakt. Jag vill inte skjuta den så jag gömmer den under köksbordet. Nu har vildsvinen utanför förvandlats till björnar. De ska också skjutas säger mammas sambo. Jag tycker de är rätt söta, de hoppar och gör tricks och jag matar dom med mitt hembakta fruktbröd genom en springa i fönstret. Jag försöker ändå skjuta dom efter ett tag, men bössan har hakat upp sig och funkar inte. Mammas sambo kommer och fixar till den och säger att nu måste jag skjuta björnarna. Jag tycker inte björnarna er ut som en björnar längre men mammas sambo försäkrar att det är det och de ska skjutas, av mig. Jag skjuter den ena men missar den andra som springer bort över gården. Jag säger ”är du säker på att det är en björn?” Mammas sambo går ut och tittar och säger ”Nej det är det inte, det är en New Foundlandshund. Jag inser vad jag gjort. Jag vaknar.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

18 oktober 2013 08:56

Drömmen om att du ska skjuta grejor tyder jag som om någon försöker få dig att göra något du egentligen inte vill och en klar uppmaning till dig att inte lyda det utan att göra som du har tänkt. Finnar på ryggen kan ju vara att du har ont i ryggen. Annars vet jag inte riktigt Stress kan det nog vara.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sandra Jansson Palm

18 oktober 2013 11:32

Ja ont i ryggen stämmer bra, har jätteont i ryggen :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards