Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Varför anstränga sig?

Av Sandra Jansson Palm - 6 april 2012 08:08

”Jodå det är lätt och smidigt”, så sa hon ju väninnan. ”Jag använder alltid vaxremsor”. Lätt och smidigt undrar jag och försöker att få dom att fastna på benen istället för på toagolvet, mina händer eller valfri plats i badrummet som inte är mina ben. Hårborttagning detta gissel. Ja visst, säger ni, men det är ett fritt val, det är väl knappast någon som tvingar dig att vaxa benen. Jag funderar över det fria valet och undrar hur fritt det är. Ja visst är jag tillräckligt stark och trygg i mig själv skulle jag vandra mina dagar stolt med håret svajande på mina vader. Kanske föna det lite och sätta i lite hårgelé när jag ska vara extra fin. Men det funkar inte så. Jag tänkte en gång att jag ska minsann inte falla offer för detta fenomen om att hår är fult och äckligt, att vi inte kan få se ut som vi är skapade. Jag menar, för 143år sen när jag var tonåring vaxade man inte benen, man rakade sig inte i armhålorna heller. Man fick ligga ändå, om ni förstår. Så jag beslutade mig för att strunta i att rensa benen från all sorts behåring. Stolt och brinnande av övertygelse gick jag till gymmet och för att träna. Hur lång tid det tog innan jag djupt ångrade beslutet minns jag inte, men jag kan säga att bli betittad som man vore något äckligt, motbjudande och högst konstigt av de män(det var främst män på det gymmet) som tränade vid min sida var ingen angenäm känsla. Så jag gick hem och rakade benen igen. Det är den känslan som fortsatt gör att jag nu försöker mig på vaxning, det innebär kanske att jag i alla fall inte behöver hålla på med eländet lika ofta. Samtidigt… varför anstränga sig när jag ändå vet att det räcker med några glas vin för att jag ska bli snyggast i grannskapet… byta vaxning mot vindrickande känns plötsligt som ett alternativ

 
 
Ingen bild

Therese

8 april 2012 09:43

Ett tips är ju att kombinera vindrickandet med vaxning;-)
Jag kör med epilator och utan vin gör det så mycket mer plågsamt.....
mvh Therese

Sandra Jansson Palm

19 april 2012 13:20

Kanske det vi ska göra på tjejkvällarna framöver, förena nytta med nöje. Ta med en flaska vin OCH din epilator. Hm.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

10 april 2012 13:35

Jag har vaxat benen en enda gång. Vi var i stan på konferans och skulle gå ut och dansa. Vi köpte remsor och skulle försöka. Av någon outrundlig anledning fastnade vaxet i benen och detgick inte att få bort. Vi ryckte bort remsorna men kletet var kvar. Det fastnade i strumpbyxorna och vi fick inte av dom på natten. I flera veckor hade jag kletet kvar på benen. Numera tar jag rakhyveln och som tur är har jag dålig hårväxt på benen så det behövs inte göras så ofta. Ja puuuu så vi kvinnor håller på!

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards