Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Mina feta underarmar

Av Sandra Jansson Palm - 5 april 2013 07:25

Det hände sig en gång för rätt många år sen när jag var nyinflyttat till Norrköping att jag hamnade på fest/arrangemang på en klubb. Där fanns också en man som fattade tycke för mig, på det där sättet som händer när kvällen börjar bli sen och alkoholen börjar påverka allas sinnen. Nu var inte intresset ömsesidigt och jag var i ärlighetens namn rätt avvisande. Han försökte på alla sätt att få min uppmärksam och i ett anfall att försöka smickra mig sa han ” Du har så feta underarmar” med beundran i blicken. Jag såg nog rätt frågande ut. Han förklarade sig hastigt ” Ja det syns ju att du tränar mycket”. Det var den dagen jag beslutade mig för att sluta träna på gym.


Det är sådant jag tänker på när jag står där hemma och frenetiskt vispar samtidigt som oljan droppar ned i den blivande aiolin. Vad hände med mina feta underarmar? Inte så att jag vill ha feta underarmar, ingen kvinna vill någonsin höra att hon har feta underarmar hur väl den som än sa det menade. Men ingen kvinna vill heller ha sladdriga underarmar och överarmar med gäddhäng. Eller för den delen inte klara av att vispa en aioli utan att få träningsvärk. Vilket jag med ålderns och alla elektriska prylar verkar ha skaffat mig. Så nu är det bye-bye elvisp, köksmaskin för att riva potatis och jag kommer nog aldrig att skaffa en ”kökshjälp” med degkrok som jag ibland fantiserar om. Nu är det hej-hej vanligt rivjärn, handvisp och fortsatt manuellt knådande vid bakning. Förhoppningsvis leder det till hej-hej fast och lagom muskulösa armar, husmorsarmar ska jag kalla dom, om någon i framtiden vill kommenter dom.

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 april 2013 09:53

Ibland blir det fel fast man menat väl. Han menade nog att du hade muskelfulla överarmar och det är inte fy skam.
En gång sa en ung man till mig: Skapligt asle för att sitta på en sån gammal kärring. Ungefär samma känsla.
Tyvärr måste jag meddela dig att jag som gör allt på gammelviset också har fått gäddhäng men jag är ju också så gammal. Kanske kan man fördröja händelsen några år men fan trot. Det är bara att gilla läget

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jansson Palm - 9 februari 2015 09:38

Vet inte om jag är inne i en period nu, så här inför att jag ska bli lagvigd vid en man. Men helt plötsligt hör jag massor av texter om män som förvisso kallar sina kvinnor drottningar men samtidigt framställer dom som ägodelar med syftet att finnas ...

Av Sandra Jansson Palm - 16 januari 2015 10:57

”Vem ska? Ska DU?? Fan du börjar ju bli värre än farsan” säger han och återgår sedan till det vi pratade om innan. Jag sitter där och ser lite förvirrad ut. Vad ska jag säga? Vad ska jag svara på det? Jag borde så klart säga ifrån och säg...

Av Sandra Jansson Palm - 24 november 2014 07:46

Jag är nog inte den enda som noterat det hela, men det verkar som om det tarvas  förtärning, helst då sockerstinn sådan, när man ska utöva någon form av titta/lyssna-upplevelse.   Titta på TV = ätande av godis, chips, popcorn, kakor Bio- int...

Av Sandra Jansson Palm - 31 oktober 2014 07:56

Stum av förundran sitter jag där, utan stigbyglar, tung i sadeln och med långa tyglar och jag är inte rädd! Det är för mig ett under, jag som varit rädd för att rida så länge. Jag som fått en knut i magen var gång jag tänkt att jag ska rida. Som hitt...

Av Sandra Jansson Palm - 7 oktober 2014 10:14

I dessa tider är det mest politik, politik och åter politik på TV, radio och i tidningarna. Vem blir minister och vem ska vara med och stödja budgeten? Så jag vill inte vara sämre, jag tar och skriver ett inlägg om politik och min erfarenhet av de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Länkar

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards